Researcher Database

INOUE Ayano
Last Updated :2025/05/20

Researcher Profile and Settings

Name

  • Name

    INOUE Ayano

Education, Etc.

  • Doshisha University, Faculty of Commerce
  • Keio University, Graduate School of Business and Commerce, Master's Program, Commerce
  • Keio University, Graduate School of Business and Commerce, Doctoral Program, Commerce

Job

  • Mejiro University, Faculty of Business Administration, Department of Business Administration, Lecturer
  • Mejiro University, Faculty of Business Administration, Department of Business Administration, Associate Professor

Researcher Profile and Settings

Published Book

  • マーケティング論の基礎, 2019, 同文舘
  • 現代マーケティング入門, 2013, 菊池宏之, 同文舘
  • マーケティングの諸問題, 2011, 後藤一郎,申賢洙,神保充弘, 同友館
  • マーケティング戦略の意思決定 -目白大学経営研究所ライブラリ①-, 2007, 片岡洋一, 冨山房インターナショナル

Conference Activities & Talks

  • 倫理的製品の購買回避における罪悪感と購買意図, Oct. 2018, 井上綾野, 第57回消費者行動研究学会コンファレンス
  • 小売業のプライベートブランド青果物における消費者向け情報表示―GLOBALG.A.P認証青果物を含む青果物に対する情報表示―, Jun. 2018, 井上綾野, 2018年度フードシステム学会大会
  • Gender Differences in Consuming Food Products Based on Ethical Issues, Jul. 2016, Inoue,A., 2016 Global Marketing Conference at Hong Kong
  • 食品に対する倫理的な購買行動, Nov. 2015, 井上綾野, 第51回消費者行動研究学会コンファレンス
  • 小売店舗における感情の誤帰属, May 2012, 井上綾野, 日本商業学会第62回全国研究大会
  • 買物行動における気分と関与, Nov. 2010, 井上綾野, 第41回消費者行動研究学会コンファレンス
  • プレミアム製品の快楽消費, Dec. 2007, 井上綾野, 第35回消費者行動研究学会コンファレンス
  • 小売形態別に見た快楽的買物行動の規定要因, Nov. 2005, 井上綾野, 第31回消費者行動研究学会コンファレンス
  • 買物動機における快楽性と買物場所選択行動, Jul. 2004, 井上綾野, 日本商業学会関東部会


Copyright © MEDIA FUSION Co.,Ltd. All rights reserved.