研究者データベース

シュニッケル ジェイコブ
大学言語文化教育研究センター
教授
Last Updated :2023/05/09

研究者基本情報

氏名

  • 氏名

    シュニッケル ジェイコブ, シュニッケル ジェイコブ

学歴・留学歴

  • 1990年08月, 1993年12月, The University of Colorado at Colorado Springs, Department of Communications
  • 1996年06月, 1996年07月, Rutgers University, TESOL Certificate Program, WICE
  • 1998年01月, 1999年12月, MA Course, The University of Colorado at Denver, Department of Language, Literacy & Culture

学位

  • 文学修士

セルフプロモーション

研究分野

  • 外国語教育

研究・創作

論文

  • Peer Coaching as Preparation for Study Abroad among Japanese University Students, 2011年05月, シュニッケルジェイコブ, 立教大学異文化コミュニケーション学部紀要, Vol.3, 209 - 223
  • A Possible Seleves Analysis : Japanese University Students in a Study Abroad Program., 2010年09月, Ron Martin, Jacob Schnickel, Yuka Maruyama, Intercultural Communication Studies., Vol.19, Issue 2, 202 - 216
  • Perspectives on Studying Abroad: Motivations and Challenges, 2010年05月, Jacob Schnickel, Ron Martin & Yuka Maruyama., 立教大学異文化コミュニケーション学部紀要, Vol.2, 103 - 120
  • Preaparing to Study Abroad: Learner Response to an Academic Discussion Course, 2009年05月, Yuka Maruyama, Jacob Schnickel, 立教大学異文化コミュニケーション学部紀要, Vol.1, 1 - 12
  • Designing a Curriculum for a Small-sized Academic Discussion Class, 2009年03月, Yuka Maruyama, Jacob Schnickel, Sophia TESOL Forum: Working Papers in TESOL, Vol.2, 57 - 62

著書等出版物

  • Student-Generated Critical Incidents prior to Studying Abroad, 2014年03月, シュニッケルジェイコブ, 実践女子大学FLCジャーナル, 61 - 73
  • An Education of Moments, 2013年03月, シュニッケルジェイコブ, 実践女子大学FLCジャーナル, 25 - 34
  • Helping College Students Find Purpose: The Campus Guide to Meaning-Making, 2012年05月, シュニッケルジェイコブ, 立教大学異文化コミュニケーション学部紀要

講演・発表

  • Peer Coaching: A Portable Framework, 2011年10月, シュニッケルジェイコブ, Peace as a Global Language Conference
  • Peer Coaching for Confidence and Preparedness, 2009年10月, シュニッケルジェイコブ, CUE Conference
  • Possible Selves Analysis of Japanese University Study Abroad Students, 2009年09月, Ron Martin, Jacob Schnickel, Yuka Maruyama, International Association for INtercultural Communication Studies Conference
  • Lessons Learned from Coaching, 2009年05月, シュニッケルジェイコブ, JALT Pan-SIG conference
  • Preaparing Learners for Success in Academic Environments Abroad, 2008年10月, Yuka Maruyama, Jacob Schnickel, JALT HOkkaido Language Teaching Conference

教育・学生指導

授業改善

  • 2010年04月 - 2011年03月, 早稲田大学 School of International Liberal Studies (Academic Writing & Reading)
  • 2009年04月 - 2010年03月, 早稲田大学 School of International Liberal Studies (Academic Writing & Reading)
  • 2001年04月 - 2002年03月, 早稲田大学 School of International Liberal Studies (Academic Writing & Reading)

作成教科書・教材

  • Discussing Japanese Culture in English, シュニッケルジェイコブ, 2010年04月
  • Peer Coaching (PC) Materials, シュニッケルジェイコブ, 2009年04月
  • Debate Materials, シュニッケルジェイコブ, 2009年04月
  • Writing Materials, シュニッケルジェイコブ, 2003年04月

教育方法の実践例

  • 2010年04月, Critical Incidents
  • 2009年04月, Peer Coaching
  • 2009年04月, Fieldwork in Japanese Culture
  • 2009年04月, Panel Discussions
  • 2008年04月, Creating E-books

教育表彰

  • Quality of Coaching Award 優秀コーチング賞, 200708

学外活動

メディア・報道

  • NHK「ハピえいご(Happy Eigo)」テキスト執筆協力。, NHK, NHK「ハピえいご」