a lesson study intervention to develop primary school students' ability to perform mental folding operations', 2019, international conference on mathematics textbook research and development, 40 - 40
intervention to develop spatial reasoning strategies for primary school through mental folding operations, 2019, pme43, pme43 the psychology of mathematics education conference of the international group for, 43, 49 - 49
research on the strategy use of young children constructing a cube from plane squares, 2016, watanabe satoshi, 13th international congress on mathematical education, international congress on mathematical education, 13, 146 - 146
A study on children's spatial ability:focusing on spatial visualization, Oct. 2015, Satoshi Watanabe, Journal of Japan Society of Mathematical Education 2015Volume 97 number 10, 2-12
Research on how young children construct and visualize a cube from its unfolded plane, May 2015, Satoshi Watanabe, The 7th ICM-East Asia Regional Conference on Mathematics Education, 551-559
Research on how young children construct a solid and imagine a solid from its unfolded plane., Nov. 2014, Satoshi Watanabe, JOURNAL of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, vol.96, 臨時増刊, 209 - 216
Study of the instruction for deepening the understanding of the properties of circle in elrmentary school, Aug. 2012, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 第94巻, 第8号, 12 - 20
Research on How the elementary school pupil imagines a solid body from its unfolded plan, Jul. 2012, 12the international Congress on Mathematical Education
A study of how to introduce ration using it's capabilities, Nov. 2011, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 第93巻, 第2号, 11 - 21
児童が潜在的に持っている割合の見方を生かした導入についての研究, Feb. 2011, 日本数学教育学会会誌, 第93巻, 第2号
Research on How the Elementary School Pupil Imagines a Solid Body from its Unfolded Plan, Oct. 2010, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 第92巻, 第10号, 12 - 23
To learn from your dream job, Feb. 2005, Satoshi Watanabe, Bulletin in school education, 第13集, 79 - 91
道徳の授業改革, Feb. 1998, お茶の水女子大学附属小学校 研究紀要, 第8集
教育実習から教員採用・初任期までに知っておくべきこと, Mar. 2016, 教育出版, 73 - 78
算数科 数直線の系統的な指導の在り方, Jul. 2012, 日本数学教育学会会誌, 18 - 19
数直線の指導上の問題点と指導の在り方, Jul. 2011, 日本数学教育学会会誌, 20 - 21
算数科「数量関係」カリキュラムの検討-「関数の考え」「式の表現と読み」「資料の整理と読み」-, Jul. 2009, 日本数学教育学会会誌
思考力・表現力を育てる算数学習, Feb. 2009, お茶の水女子大学附属小学校算数科研究部
活用力が育つ「算数的活動」, Aug. 2008, 東洋館出版, 118 - 121
「接続期」をつくる幼・小・中をつなぐ教師と子どもの協働, Feb. 2008, 東洋館出版, 46 - 51
図形カリキュラムの検討;どの学年でも立体図形を, Jul. 2007, 日本数学教育学会会誌, 23
子どもの学びをつなぐ-幼稚園・小学校の教師で作った接続期カリキュラム, Feb. 2006, 東洋館出版, 69 - 77
算数理解度確認5分間テスト 5年, Apr. 2005, 明治図書
小学校算数科 指導と評価の一体化の授業展開 5?6年, Jun. 2004, 明治図書
小学校算数科発展学習の指導法, Dec. 2002, 明治図書
小学校授業クリニック 3年, Jun. 2002, 学事出版
社会科教育、新教科+発展学習のワンポイント, Apr. 2002, 明治図書
学習を構想する力「自主学習で磨く27の学習スキル」, Feb. 2002, 明治図書
小学校の算数難問攻略はかせ, Feb. 2002, 學燈社
算数的活動を通して考える絶対評価, Feb. 2002, 教育出版
基礎・基本をおさえた算数科授業作りのポイント, Jan. 2002, 東洋館出版
都市型の総合的な学習, Jan. 2001, 東洋館出版
総合的な学習実践事例集-子どもとつくる創造活動-, Feb. 2000, お茶の水女子大学附属小学校児童教育研究会
心を育てる教師の言葉かけ, Oct. 1999, 明治図書
基礎・基本とその授業 第3学年, Aug. 1996, 東洋館出版
社会科教育の面白ネタ, Aug. 1995, 明治図書
quantities relation, Aug. 2012, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 31
A problem of mathematical use, Aug. 2011, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 67
quantities and measurement, Aug. 2010, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 37 - 38
表現力に関する課題, Aug. 2009, 日本数学教育学会会誌
quantities relation, Aug. 2008, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 79
A problem of mathematical education about number and calculation, Aug. 2007, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 39
A problem of Mathematical way of thinking, Aug. 2006, Satoshi Watanabe, JOURNALl of JAPAN SOCIETY of MATHEMATICAL EDUCATION, 58